وجیهه جوانی؛ شهرزاد نیری
چکیده
پژوهش حاضر، به مطالعه تأثیر بازاریابی برندهای خدماتی ورزشی در اینستاگرام بر ارزش ویژه برند و پاسخ مصرفکنندگان میپردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی و بر اساس روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش مصرفکنندگان خدمات ورزشی مجموعه ورزشی انقلاب بودند که 200 نفر از آنها در این مطالعه مشارکت داشتند. ابزار ...
بیشتر
پژوهش حاضر، به مطالعه تأثیر بازاریابی برندهای خدماتی ورزشی در اینستاگرام بر ارزش ویژه برند و پاسخ مصرفکنندگان میپردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی و بر اساس روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش مصرفکنندگان خدمات ورزشی مجموعه ورزشی انقلاب بودند که 200 نفر از آنها در این مطالعه مشارکت داشتند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود که روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظرات 7 نفر از متخصصان مورد بررسی قرار گرفت. جهت بررسی روایی سازه از بارهای تقاطعی گویهها، روایی متقاطع و شاخص میانگین واریانس استخراجشده استفاده شد. پایایی ابزار مورد استفاده نیز با استفاده از شاخصهای آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی بررسی شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تکنیک مدلسازی معادله ساختاری در نرمافزار پیالاس انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی بر پاسخ مصرفکنندگان و ارزش ویژه برند تاثیر مستقیم معنادار و مثبتی دارد. بر این اساس، برندهای خدماتی ورزشی با استفاده از فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی میتوانند ارزش ویژه برند و پاسخ مصرفکنندگان خود را تحت تاثیر قرار داده و بدین ترتیب سهم بازار و فروش خود را افزایش دهند.